Jak skonfigurować pocztę w programie Outlook Express IMAP?
Wprowadzenie
Program pocztowy Outlook Express jest domyślnie zainstalowany na komputerach działających w środowisku Microsoft Windows.
Do skonfigurowania konta pocztowego jkowalski@twojadomena.pl, założonego na serwerze AZ.pl, potrzebujesz następujących parametrów:
- serwer IMAP i SMTP: mail.twojadomena.pl
- login: jkowalski@twojadomena.pl
- hasło:
- port IMAP: 143
- port smtp: 587
- opcja "serwer wymaga uwierzytelnienia" musi być zaznaczona w programie pocztowym
Dodanie konfiguracji konta
W głównym oknie programu z górnego menu wybierz kolejno: Narzędzia - Konta.
W oknie naciśnij przycisk Dodaj-Poczta...
W pierwszym oknie "Kreatora połączeń internetowych" wpisz nazwę użytkownika, która zostanie umieszczona w polu "Od" we wszystkich wysyłanych przez Ciebie wiadomościach e-mail.
Aby kontynuować konfigurację konta, naciśnij przycisk [Dalej >].
Wpisz pełny adres e-mail, np. jkowalski@twojadomena.pl oraz naciśnij przycisk [Dalej >].
W kolejnym kroku podaj nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej (IMAP i SMTP) np. mail.twojadomena.pl. Pamiętaj o ustawieniu rodzaju serwera obsługującego pocztę przychodzącą, wybierając z listy protokół IMAP.
Aby przejść do następnego kroku konfiguracji, naciśnij przycisk [Dalej >].
W następnym oknie konfiguracyjnym podaj login konta i hasło.
W rubryce "Nazwa konta" wpisz pełny adres konta (np. jkowalski@twojadomena.pl).
W polu "Hasło" wpisz hasło dostępowe do konta ustawione podczas dodawania konta w panelu hostingowym.
Po naciśnięciu przycisku [Dalej>] pojawi się okno z potwierdzeniem wykonanej konfiguracji konta. Naciśnij przycisk [Zakończ], aby powrócić do listy obsługiwanych kont.
Pole “Logowanie przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła” pozostawiamy niezaznaczone.
Następnie pojawi się ponownie okno, od którego rozpoczynaliśmy dodawanie. Na liście pojawiło się konto, które dodaliśmy.
Teraz należy kliknąć przycisk “Właściwości” znajdujący się po prawej stronie.
W górnej części wybieramy zakładkę Serwery, a następnie zaznaczamy opcję “Serwer wymaga uwierzytelnienia” , przechodzimy do zakładki Zaawansowane i zmieniamy port dla Poczty wychodzącej (SMTP) na 587, po czym zapisujemy ustawienia klikając “OK”.
Następnie program zaproponuje ściągniecie folderów z serwera, na co wyrażamy zgodę.