Jak zabezpieczyć się przed oszustwem przy cesji domeny?
Aby nie paść ofiarą oszustwa przy cesji domeny, należy przestrzegać podobnych zasad jak w przypadku innych transakcji, a więc uzyskanie pewności co do danych podawanych przez drugą stronę, a także poprawne umocowanie sprzedającego jako reprezentanta właściciela nazwy domeny będącej przedmiotem transakcji (firmy albo osoby fizycznej).
Tak więc w przypadku bezpośredniej transakcji między sprzedającym a nabywcą, każda ze stron powinna na początku upewnić się co do tożsamości drugiej ze stron. W szczególności osoba występująca jako zbywająca domenę, powinna być tą samą, której dane figurują w serwisie WHOIS. Jeśli sprzedający domenę podaje inne dane niż te, które figurują w serwisie WHOIS, należy odstąpić od transakcji, gdyż taka transakcja może być nieważna.
W przypadku wykorzystania mechanizmu Escrow na Giełdzie Domen AZ.pl, ryzyko transakcji maleje, gdyż środki pieniężne przelewane są na konto sprzedającego dopiero w momencie, kiedy domena znajdzie się w Panelu należącym do kupującego. W transakcji Escrow zaufaną trzecią stroną jest AZ.pl sp. z o.o.
Po przeprowadzonej cesji sugerujemy, żebyś przeniósł domenę do własnego Panelu Klienta. Pozwoli to jednoznacznie rozwiązać nie tylko kwestię poprawności danych na fakturach (faktury generowane są na podstawie danych w profilu Panelu), ale uniemożliwi poprzedniemu Abonentowi jakikolwiek dostęp do domeny. Otwarcie panelu Klienta w AZ.pl jest bezpłatne.
Pamiętaj, że podstawą zmiany Abonenta domeny jest poprawnie wypełniony wniosek cesji domeny lub wykonanie online zgodnie z Regulaminem elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta.
W razie wątpliwości, skontaktuj się z nami na domena@az.pl lub telefonicznie +48 422 999 111.