Co to jest Zmiana Abonenta domeny? Jak jej dokonać?
Zmiana danych Abonenta domeny może przybrać dwie postacie:
- zmiana Abonenta, inaczej cesja umowy
- zmiana danych Abonenta (np. zmiana adresu)
Pamiętaj, że w przypadku zmiany Abonenta dochodzi do przeniesienia praw i obowiązków z umowy zawartej pomiędzy Abonentem a Rejestrem Domen z obecnego Abonenta na inny podmiot.
Zmiana Abonenta domeny dokonywana jest pomiędzy obecnym i nowym Abonentem. Rola AZ.pl ogranicza się do przekazania informacji o nowym Abonencie do Rejestru Domen.
Jeśli dochodzi do zmiany samego podmiotu będącego Abonentem domeny, powinieneś zastosować jedną z kilku dostępnych procedur cesji domeny.
Zmiana poprzez przesłanie dokumentu cesji do AZ.pl
Zapisania zmian w rejestrze możesz dokonać przesyłając wydrukowany, wypełniony oraz opatrzony podpisami przez obie strony wniosek cesji ze strony http://www.dawne.az.pl/docs/az_cesja.pdf
Wypełniony wniosek cesji prześlij faxem na numer +48 91 424 37 99 lub skan wwiadomości e-mail na domena@az.pl oraz pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny firmy AZ.pl.
O wszelkich nieścisłościach i brakach we wnioskach, uniemożliwiających odzwierciedlenia w Rejestrze wykonanej cesji, AZ.pl informuje w ciągu 72 godzin roboczych (wyłączając dni wolne od pracy), od momentu otrzymania wniosku, przesyłając odpowiednią informację na adres e-mail Abonenta domeny.
Zmiana (on-line) na podstawie Regulaminu elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta
Zmianę Abonenta można odzwierciedlić w Rejestrze poprzez wykonanie zmiany drogą w pełni elektroniczną, zgodnie z zapisami Regulaminu elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta.
Zmiana Abonenta tą drogą dokonywana jest przez jeden podmiot, który dokonuje czynności w Panelu Klienta AZ.pl w imieniu Abonenta przekazującego prawa i obowiązki z umowy utrzymania nazwy domeny internetowej oświadczając, iż jest upoważniony do działania w jego imieniu oraz jednocześnie dokonuje czynności w Panelu Klienta AZ.pl w imieniu podmiotu wstępującego w prawa i obowiązki z usługi utrzymania nazwy domeny internetowej oświadczając, iż jest upoważniony do działania w jego imieniu.
Pierwszą czynnością jest wybór domeny dla której dokonasz zmiany Abonenta. W tym celu należy z listy dostępnych operacji dla domeny wybrać pozycję Zmień Abonenta.
Następnie należy albo wybrać z listy dane nowego Abonenta, albo uzupełnić dane Abonenta wybierając opcję Nowy.
Po wybraniu danych nowego Abonenta, bądź po wprowadzeniu tych danych należy wybrać rolę, w której występujesz.
Jeśli jesteś Abonentem domeny zaznaczasz opcję „Oświadczam, że jestem Abonentem nazwy domeny, mam nieograniczone prawo do dysponowania nazwą domeny i wyrażam zgodę na przeniesienie praw i obowiązków z umowy utrzymania nazwy domeny oraz akceptuję Regulamin elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta.”
W przypadku jeśli jesteś upoważniony przez Abonenta, zaznacz opcję „Oświadczam, że jestem upoważniony przez Abonenta do dysponowania domeną w zakresie czynności zmiany Abonenta domeny na rzecz osoby trzeciej, a prawo Abonenta do dysponowania nazwą domeny nie zostało w żaden sposób ograniczone oraz zgadzam się na przeniesienie praw i obowiązków z umowy utrzymania nazwy domeny oraz akceptuję Regulamin elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta.”
Następnie musisz określić swoją rolę w przypadku podmiotu przejmującego domenę. Jeśli jesteś Abonentem przejmującym domenę, zaznacz pozycję „Oświadczam, że przyjmuję na siebie wszystkie prawa i obowiązki z umowy utrzymania nazwy domeny oraz akceptuję Regulamin elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta.”
Jeśli jesteś upoważniony przez nowego Abonenta, to zaznacz opcję „Oświadczam, że jestem upoważniony do przyjęcia praw i obowiązków z umowy utrzymania nazwy domeny na rzecz Abonenta przejmującego domenę oraz akceptuję Regulamin elektronicznej usługi zmiany danych Abonenta.'
Po zaznaczeniu właściwych opcji kliknij na Zmień Abonenta.
Na nowym ekranie poprosimy o wpisanie kodu SMS, który został wysłany na numer telefonu zdefiniowany w zakładce Bezpieczeństwo w Panelu Klienta. Wpisując poprawny kod i naciskając przycisk Dalej zainicjujesz zmianę Abonenta.
Na adres e-mail Abonenta wysłany zostania wiadomość z linkiem do potwierdzenia.
Zmiana Abonenta Automatyczna (on-line)
Zmiana Abonenta Automatyczna może być wykonana w przypadku sprzedaży domen na Aukcjach na Giełdzie AZ.pl.
Kupujący i Sprzedający mogą skorzystać z Automatycznej Cesji pod warunkiem, że domena będąca przedmiotem Aukcji utrzymywana jest w AZ.pl.
Dla takiej domeny, po uznaniu rachunku bankowego AZ.pl wylicytowaną kwotą, AZ.pl dokonuje Automatycznej Cesji, a po jej zakończeniu kończy proces realizacji Mechanizmu Escrow, zasilając rachunek Sprzedającego wylicytowaną kwotą pomniejszoną o należne opłaty wynikające z Cennika Usług.