W jaki sposób przebiega transfer domen polskich od partnerów NASK?
Aby dokonać transferu domeny musisz być zalogowany do Panelu Klienta. Do Panelu Klienta możesz się zalogować wchodząc na stronę www.dawne.az.pl i uzupełniając dane na górze ekranu.
Zakładka Transferuj w menu Domeny umożliwia wykonywanie transferów domen polskich, globalnych, EU lub narodowych (z odnowieniem lub bez), transferu Opcji, a także generowanie wniosków do NASK. Możliwe jest tutaj wykonanie zarówno transferu zewnętrznego do spółki AZ.PL, jak i transferu wewnętrznego pomiędzy Panelami Klienta w AZ.pl.
W celu dokonania transferów, w dostępnym polu można wprowadzić interesujące Cię nazwy domen (bez www). Możesz jednocześnie wprowadzić do 50 różnych nazw domen, oddzielając je od siebie przecinkami, średnikami, bądź znakiem Enter.
W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o kody AuthInfo do przenoszonych domen. Transfer domeny polskiej umożliwia transfer domeny od innego rejestratora domen do spółki AZ.pl. W celu wykonania transferu, konieczne jest posiadanie kodu AuthInfo dla danej domeny. Taki kod możesz otrzymać od swojego obecnego rejestratora.
Jeśli dokonasz transferu domeny PL. odnowienie będzie liczone od dnia zakończenia opłaconego okresu utrzymania domeny, czyli rocznicy rejestracji, a nie od dnia transferu.
Kod AuthInfo jest to unikatowy kod autoryzacyjny domeny. Każda polska domena posiada kod AuthInfo, najczęściej w postaci kilku liter i kilku cyfr, wykorzystywany głównie przy transferowaniu domen. Rejestratorzy niechętnie wydają takie kody, pragnąc domeny zatrzymać i korzystać z profitów przy ich przedłużaniu. Jednakże każdy rejestrator jest zobowiązany do udostępnienia kodu AuthInfo na żądanie. Prosimy korzystać z tego prawa i żądać kodów AuthInfo. Ponadto należy pamiętać, że jest to bardzo ważny kod i nie należy ujawniać go osobom trzecim.
W przypadku jakichkolwiek problemów z transferem domeny prosimy o kontakt e-mail transfer@az.pl lub kontakt telefoniczny 0 801 080 031.
W przypadku domen polskich, po poprawnym wypełnieniu formularza otrzymasz komunikat o poprawnej realizacji operacji. W takiej sytuacji na e-mail Abonenta domeny zostanie wysłany e-mail wiadomość z linkiem potwierdzającym chęć wykonania transferu. Transfer domeny zostanie wykonany tylko w przypadku potwierdzenia przez abonenta chęci wykonania transferu poprzez kliknięcie w link potwierdzający. W ciągu 48 godzin od kliknięcia linku potwierdzającego, domena powinna znaleźć się w Twoim Panelu Klienta. Możesz to sprawdzić na liście domen (patrz Domeny -> Moje domeny).
Transfer domeny z NASK
Transfer domeny utrzymywanej w NASK jest bardziej skomplikowany niż pozostałych domen. Transfer domeny z NASK od momentu złożenia zamówienia do momentu dodania domeny do Panelu Klienta może trwać kilka dni roboczych.
W celu zainicjowania transferu domeny z NASK należy zalogować sie do panelu klient. W pierwszym kroku należy podać nazwę domeny oraz wybrać opcję -> Transfer domeny polskiej z NASK. W kroku drugim należy podać kod authInfo i zapoznać się ze szczegółowa procedurą transferu. Następnie użytkownik jest kierowany do planszy trzeciej gdzie pojawi się wniosek do wypełnienia. Wniosek należy wypełnić zgodnie ze stanem faktycznym domeny czyli wpisując dane jakie są widoczne przy domenie w bazie Whois. Po uzupełnieniu wniosku należy go wydrukować oraz czytelnie podpisać i opieczętować. Następnie wniosek należy przesłać na numer faks (+48 22) 3808301 bezpośrednio do NASK. Należy jednak pamiętać, iż wraz z wnioskiem koniczne jest przesłanie wymaganych dokumentów wskazanych w planszy kroku drugiego.
Na adres e-mail wskazany we wniosku jako kontaktowy będą przesyłane informacje odnośnie postępu transferu.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt na adres e-mail transfer@az.pl lub numerem infolinii +48 422 999 111.