Jak skonfigurować pocztę w programie Outlook Express POP3?
Wprowadzenie
Program pocztowy Outlook Express jest domyślnie zainstalowany na komputerach działających w środowisku Microsoft Windows.
Do skonfigurowania konta pocztowego jkowalski@twojadomena.pl, założonego na koncie hostingowym, potrzebujesz następujących parametrów:
- serwer POP3 i SMTP: mail.twojadomena.pl
- login: jkowalski@twojadomena.pl
- hasło:
- port pop3: 110
- port smtp: 587
- opcja serwer wymaga uwierzytelnienia musi być zaznaczona w programie pocztowym
Dodanie konfiguracji konta
W głównym oknie programu z górnego menu wybierz kolejno: Narzędzia - Konta.
W oknie naciśnij przycisk Dodaj-Poczta...
W pierwszym oknie "Kreatora połączeń internetowych" wpisz nazwę użytkownika, która zostanie umieszczona w polu "Od" we wszystkich wysyłanych przez Ciebie wiadomościach e-mail.
Aby kontynuować konfigurację konta, naciśnij przycisk [Dalej >].
Wpisz pełny adres e-mail, np. jkowalski@twojadomena.pl oraz naciśnij przycisk [Dalej >].
W kolejnym kroku podaj nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej (POP3 i SMTP) np. mail.twojadomena.pl. Pamiętaj o ustawieniu rodzaju serwera obsługującego pocztę przychodzącą, wybierając z listy protokół POP3.
Aby przejść do następnego kroku konfiguracji, naciśnij przycisk [Dalej >].
W następnym oknie konfiguracyjnym podaj login konta i hasło.
W rubryce Nazwa konta wpisz pełny adres konta (np. jkowalski@twojadomena.pl).
W polu Hasło wpisz hasło dostępowe do konta ustawione podczas dodawania konta w panelu hostingowym.
Po naciśnięciu przycisku [Dalej>] pojawi się okno z potwierdzeniem wykonanej konfiguracji konta. Naciśnij przycisk [Zakończ], aby powrócić do listy obsługiwanych kont.
Zakończenie pracy Kreatora połączeń internetowych nie jest ostatecznym elementem, pozwalającym na przeprowadzenie pełnej konfiguracji. Aby zakończyć konfigurację, należy ustawić opcję uwierzytelniania dla poczty wychodzącej.
Ustawienie autoryzacji poczty wychodzącej
Autoryzacja przy wysyłaniu poczty ma dwa główne cele. Po pierwsze: zabezpiecza użytkowników przed podszywaniem się pod nich. Dzięki temu, otrzymując e-mail z dowolnego konta można mieć pewność, iż dany list pochodzi od jego właściciela. Oznacza to, iż właściciel konta "jkowalski@gdzie.indziej.pl" nie może wysyłać poczty podając się za właściciela skrzynki "jkowalski@twojadomena.pl". Po drugie: autoryzacja kładzie znaczną tamę spamowi. W ten sposób podnosi się wiarygodność systemu pocztowego.
Aby ustawić uwierzytelnienie SMTP, wybierz w głównym oknie programu z górnego menu kolejno: Narzędzia - Konta
Na liście kont internetowych zaznacz wybrane konto pocztowe (klikając na jego nazwę lewym przyciskiem myszy), po czym kliknij przycisk [Właściwości].
W oknie z właściwościami konta wybierz zakładkę Serwery i zaznacz opcję Serwer wymaga uwierzytelnienia.