Jakie dane należy podać, aby faktura została wystawiona poprawnie?
Podanie dokładnych danych do Faktury jest niezwykle istotne.
Pamiętaj, że Faktury wystawiane są na dane użytkownika z Panelu a nie na dane Abonenta zapisane w WHOIS.
W przypadku braku kompletnych danych i późniejszego ich nadesłania, nie zostanie wystawiona korekta do faktury. Wówczas potrzebne będzie przesłanie noty korygującej do danych nieuwzględnionych przy rejestracji.
Pamiętaj, nawet jeśli zamówienia dokonuje osoba fizyczna (np. informatyk firmy), a faktura ma być wystawiona na firmę, w zamówieniu należy podać dane firmowe.
Korzystając z zakładki Mój Profil możesz zmieniać swoje dane identyfikacyjne, adresy, sposoby powiadomień, mechanizmy zabezpieczeń i inne. Główną zakładkę stanowi pozycja Mój Profil -> Dane Użytkownika. Wchodząc na Dane Użytkownika, otrzymasz ekran, na którym będziesz mógł uzupełnić lub podać swoje dane
W górnej części ekranu znajduje się zestaw pól o nazwie Dane identyfikacyjne oraz do Faktur. Jeśli jesteś klientem indywidualnym wybierz Forma prawna: Klient indywidualny. W pozostałych przypadkach (osoby prawne) wybierz Forma prawna: Firma.
Poniżej danych użytkownika, możesz wpisać opcjonalnie adres korespondencyjny (jeśli inny niż adres użytkownika). W przypadku firm, szczególnie istotne jest poprawne wypełnienie pól oznaczonych jako Dane osoby kontaktowej. Dzięki temu, AZ.pl będzie mogło kontaktować się bezpośrednio z osobą odpowiedzialną za obsługę domen w firmie. Jest to szczególnie istotne w przypadku większych firm, w których pracuje wiele osób.
Dół ekranu zajmują pola, pozwalające uprościć proces płatności oraz sposób wystawiania i wysyłania faktur.
Pole Domyślna forma płatności pozwala na wybór takiej formy płatności, która jest dla nas najkorzystniejsza i z której chcemy korzystać we współpracy z AZ.pl. Klikając w znaczek listy wyboru otrzymujesz listę kilkudziesięciu możliwości. Niezależnie od wybranych ustawień, podczas realizowania transakcji możesz w każdej chwili wybrać inną formę płatności.
Po wprowadzeniu wszystkich zmian, naciśnij Zapisz, aby odzwierciedlić zmiany w systemie.
W zakładce Finanse, można obejrzeć swoje Pro Formy i Faktury, a także sprawdzić aktualne ceny (Menu: Finanse ->Cennik). Wchodząc na zakładkę Moje Faktury będziesz mógł wyszukać faktury według różnych kryteriów, a także wyszukać faktury po dacie zamówienia, dacie płatności czy kwocie netto.
Wyszukiwanie jest szczególnie przydatne w przypadku posiadania dużej liczby faktur.
Oznaczenia:
-
FP/N/BULK - hurtowe przedłużenie domen
-
FP/BULK - hurtowa rejestracja domen
-
FP/RD - rejestracja domeny z Panelu, generowana w przypadku braku środków w Panelu.
-
FP/BOOKS - poradnik o domenach
-
FP/FUTURES - opcja na domenę
-
FP/ODR - odnowienie Dysku Online
-
FP/CAP - rejestracja z przechwyceniem
-
FP/CA - zamówienie na przechwycenie domeny
Dla każdej faktury wyszczególniony jest numer, usługi których dotyczy, status, data faktury, data zapłaty oraz kwota netto. Dodatkowo dostępny jest przycisk Dostępne Operacje, umożliwiający płatność za fakturę albo jej pobranie.
Faktury będą dostępne w Panelu Klienta zgodnie z wybraną opcją wystawiania (codziennie, co tydzień, co miesiąc). Faktura będzie możliwa do pobrania w Panelu Klienta w dziale Finanse-> Moje Faktury. O dostępności faktury zostaniesz poinformowany drogą e-mail.